ایران چهاردهمین کشور تولیدکننده فولاد جهان در سال ۲۰۱۶
ایران چهاردهمین کشور تولیدکننده فولاد جهان در سال ۲۰۱۶
پنج شنبه 11 خرداد 1396 ساعت 23:39 | بازدید : 211 | ( نظرات )

 جمهوری اسلامی ایران با افزایش تولید از ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تن فولاد در سال ۲۰۱۵ به ۱۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تن در سال ۲۰۱۶، توانست جایگاه خود را در رتبه چهاردهم جهان تثبیت کند.

در این گزارش آمده است که مجموع تولید جهانی فولاد از هزار و ۶۲۰ میلیون تن در سال ۲۰۱۵ به هزار و ۶۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تن در سال ۲۰۱۶ افزایش یافت.

چین با تولید ۸۰۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تن در رتبه نخست و هند و ژاپن نیز به ترتیب با تولید ۱۰۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تن و ۹۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تن در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

پیش از ایران، ایالت متحده آمریکا، روسیه، کره جنوبی، آلمان، ترکیه، برزیل، اوکراین، ایتالیا، تایوان و مکزیک به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا سیزدهم قرار گرفتند.

ایمیدرو رتبه ۲۵ام شرکت‌های فولادساز

در رتبه‌بندی شرکت‌های تولیدکننده فولاد جهان، آرسلورمیتال با تولید ۹۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تن فولاد خام در رتبه نخست و شرکت‌های بائو China Baowu Group و هبیس HBIS Group به ترتیب با تولید ۶۳ میلیون و ۸۱۰ هزار تن و ۴۶ میلیون و ۱۸۰ هزار تن در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند.

ایمیدرو نیز پیش از این در سال ۲۰۱۵ با تولید ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تن فولاد در رتبه ۲۷ام قرار داشت که در سال ۲۰۱۶ با رشد تولید به ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تن رتبه ۲۵ام را در بین ۵۰ شرکت برتر فولادساز جهان کسب کرد.

در این گزارش سرانه مصرف فولاد ایران حاکی از کاهش مصرف از ۲۶۵٫۲ کیلوگرم در سال ۲۰۱۰ به ۲۳۸٫۷ کیلوگرم در سال ۲۰۱۶ است.

در سال گذشته میلادی مجموع تولید آهن اسفنجی جهان ۶۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تن به ثبت رسیده که از این میزان ۱۶ میلیون تن مربوط به ایران بوده که نسبت به سال گذشته (تولید ۱۴ میلیون و ۵۰۰هزار تن) با رشد تولید همراه بوده است.

انجمن جهانی فولاد در این گزارش آمار صادرات و واردات فولاد را نیز اعلام کرد که بر اساس آن چین با صادرات ۱۰۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تن در رتبه نخست و ژاپن با ۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن و روسیه نیز با ۳۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن صادرات فولاد به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند. ایران با صادرات ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن در رتبه ۲۰ام صادرکنندگان این محصول قرار دارد.

 

برچسب‌ها: فولاد ,

موضوعات مرتبط: صادرات , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست